Blue Mountains, Byron Bay, Surfers Paradise & Brisbane

14 september 2015

Ik ben nu onderweg naar Noosa vanuit Brisbane, alweer heel wat kilometertjes verder dan vorige week.
In Bondi heb ik van Bondi beach naar Coogee gelopen, was heel erg mooi, maar wel een pokke eind. De eerste blaar openbaarde zich en mn voeten deden behoorlijk zeer haha. Toen ik terug kwam van de wandeling kwam ik Remco tegen, 1 van de dutchies die mee ging naar de blue mountains. En waar kwam Remco vandaan.. De Lier. Ennn waar werkte tie.. bij pieter van foreest haha. Dat was behoorlijk toevallig.
De volgende dag gingen we vroeg met de trein naar central om daar Kos en Shotiko te ontmoeten. Zij waren voor 6 maanden in Sydney om stage te lopen. De twee uur in de trein naar de BM waren erg gezellig! Daarna kwamen we aan en zagen we werkelijk helemaal niks haha. Een witte wand was het enige. We gingen toch maar een pad volgen en na een tijdje klaarde het op!! Wat een geluk en wat was het mooi!! De kaketoes vlogen in het dal en het was gewoon te mooi voor woorden! We kwamen na een behoorlijk stuk lopen (auw aan mn voeten ja) bij een waterval en je had weer prachtig uitzicht over het dal en de three sisters! En de kaketoes zag je weer chillen daar! Ik kon echt niet meer verder lopen hahah gelukkig kwamen we na een tijdje bij een soort treinrails die voor mn gevoel echt 90% steil omhoog ging haha. Was eng :o. Maar daardoor hoefde we tenminste niet het hele stuk weer omhoog te lopen. Daarna gingen we vlakbij in een cafeetje wat eten. Een echte maaltijd met patat en kipschnitzel, pff wat was dat genieten na al die 80 cent noedel maaltijden.
Na een treinreis van 2 uur terug een busreis van 12 uur naar Byron Bay. Toen ik daar aankwam ging ik met een busje mee van het hostel Arts factory (want eef had gezegd dat dat leuk was (bedankt eef!!)). Veel mensen in Byron lopen op blote voeten, ook in de supermarkt en op straat. Ze hebben hele kleurrijke hippie gewaden aan haha. Ik legde mn backpack in een opslag en ging naar het strand. Was heel mooi!! Toen ik eenmaal in de kamer aankwam ontmoette ik Nadine uit Zwitserland. Zij vroeg of ik mee wilde eten die avond met haar en een duits meisje, Julia. We hebben een hele tijd gekletst, boodschappen gedaan, gekookt, gegeten en nog meer gekletst! Volgende dag ging ze op een tour, ik ging even mn tours een beetje plannen want het was een warboel. In het hostel had je heel veel fijne banken en plekjes waar je kon zitten en het was niet afgesloten, dus was het net alsof je in de bush zat. Echt een heel fijn plekje. Er was die avond een talentshow, was heel leuk. Weer met Nadine gekookt en volgende dag 04:00 uit bed om de sunrise te zien op het meest oostelijke plekje van het vasteland van Australië. Pff was weer te mooi voor woorden, walvissen en hele groepen dolfijnen gezien! Mega mooie stranden waar geen mens was. Na de wandeling (het was weer een aardig stuk lopen haha) ontbeten we op een terras en daarna gingen we op het strand liggen. We gingen daar zwemmen en net toen we tot onze knieën erin stonden was er in een golf, ongeveer 15 meter voor ons, een dolfijn!! We stonden te gillen zo vet was het!! Volgende dag fietsen gehuurd, geshopt (alleen gekeken) en naar een mooi strand gefietst. Alleen toen ging het keihard regenen en werd het ijskoud! Dus gingen we weer relaxen :).
Vrijdag bus naar Surfers Paradise, 2 uur gekletst, zo leuk om over verschillende culturen te horen! Nadine vertelde dat er geen moskee is in Zwitserland, dat was tegen gehouden. Ik zei oh bij ons zijn ze er allang. Ze was helemaal in shock! Haha. Ik had aan ander hostel geboekt als Nadine, zij had alles al vast staan. Toen ik aankwam was het echt een prut hostel hahah, ik had gereserveerd voor 2 nachten en gelukkig kon ik er nog 1 nacht van maken. Surfers paradise heeft een strand en vlak daarop zijn de gebouwen. Er is niets anders te doen dan uitgaan en naar het strand gaan. Nou in mn hotelkamer ontmoette ik Jenna (Amerika) en Jack (Londen). Jenna was hyperactief en ze vroegen me mee naar het strand. Ben met ze naar het strand geweest en daarna had ik contact met Nadine. Zij had voor 5$ een bbq en voor 5$ 2 drankjes en entree voor een club. Dus Jenna en ik gingen daarheen, Jenna had me over gehaald een jumpsuit van haar aan te doen, wat ik thuis nooit zou dragen haha. Bbqen en wat drinken bij Nadine dr hostel was heel gezellig met zn drieën! Toen naar de club.. een hele andere wereld, ik had gewoon mn slippers aan en derest van de meiden meeeega hoge hakken en vreselijke niet al te verhullende pakjes. Jenna ging helemaal los en Nadine en ik bekeken het met grote ogen hahah. Al snel gingen we weer naar huis. De volgende ochtend ging mn bus naar Brisbane. Ik had een leuk hostel met heerlijke bedden. Ik ontmoette een frans meisje met wie ik met moeite kon praten, kon dr zowat niet verstaan door dr engels met franse accent haha. We gingen free tours doen in Brisbane en rondkijken, ik vond het een leuke stad!! We kookten samen wraps en daarna ontmoette we op de kamer een ander frans meisje. Zij ging met haar vriendin naar een pub om rugby te kijken en wij gingen mee. Het was gezellig en grappig met 3 franse meiden haha. Volgende dag met het 2e Franse meisje van mn kamer naar het koalapark geweest, zo geweldig leuk!! Ook eentje vast gehouden en geaaid. Slang geaaid en een leuke roofvogelshow. En nu ben ik aanbeland in Noosa!! X

1. Elisa:
    14 september 2015
    Aaah wat vet Naat allemaal! Echt gaaf dat je zoveel mooie dingen ziet en die dolfijnen en kaketoes. Jammer van je blaren, hopelijk gaan ze gauw weer weg!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en welke mensen je tegenkomt; heel gaaf :)

Genietse!
  2. Kelly:
    14 september 2015
    Hey naat wat n leuk verhaal! Wat gaaf dat je zulke aardige verschillende mensen ontmoet! Leuk die koala's. Ik zag ook al n leuke foto met een kangoeroe op je Facebook. Als je binnenkort weer gaat sporen kun je dus wel een leuke jumpsuit kopen! Laat die hakken maar zitten, dat is ook helemaal niet handig in je backpack ;). Hoop dat je nog mooie plekjes gaat zien. Veel liefs! X
  3. Kelly:
    Shoppen*
  4. Petra:
    15 september 2015
    Nou je maakt wat mee daar in Down Under allerlei types
    in soorten en maten met of weinig kleding ....hahah
    leuk om je verhalen te lezen Ik geniet mee..
  5. Petra:
    15 september 2015
    waar zijn de foto s van jij in jumpsuit????
  6. Opa Hans:
    15 september 2015
    nog een reactie op je verhaal, je ontmoet zo mensen uit alle windstreken dat is erg leuk, wel je voeten in de gaten houden groet van mij en van Oma