Withsundays, Townsville, Magnetic island & Cairns

10 oktober 2015

Mijn vorige blog is voor mn gevoel al een maand geleden! Ik zie zoveel dingen in een korte tijd. De withsundays heb ik overleefd, ik ben niet zeeziek geworden en de zee kon best ruig zijn! Het waren drie dagen op een boot en twee nachten op een eiland. Ik kende al wat mensen van de bbq en heb wat gekletst op de boot. Het weer was geweldig en als snel waren we op het eiland. Hier hadden we avond eten en 's avonds een plastic bag party. Daarvoor liep ik met nog een paar over het eiland om op het strand de zonsondergang te zien. Het resort op het eiland was uitgestorven. Door cyclonen is het resort achteruit gegaan en nu komen er alleen nog maar backpackers haha. De zonsondergang was mooi, beetje bewolkt alleen! Het eten was goed en het feestje gezellig! Niet al telaat weer in bed, want de volgende dag vroeg ontbijt en vertrek naar een super mooi eiland. Ik was zo blij dat ik niet zeeziek werd!! Het eiland was echt ongelovelijk mooi, niet in foto's of woorden uit te drukken. We kregen lunch op de boot en daarna vertrokken we naar een plek om te snorkelen. Het was echt super gaaf, ik zag allerlei vissen in allerlei kleuren. Het was ook een beetje eng, omdat het rif heel dichtbij kwam en als je overheen zwom leek het net alsof je het aan zou raken. Na het snorkelen gingen we weer terug naar het eiland. We hadden weer avond eten en daarna was er karaoke, wat heel grappig was. De volgende dag hadden we een super mooie wandeling over het eiland met weer ongelovelijke uitzichten. Vervolgens leerden ze ons hoe je een kokosnoot moest openen. Een paar jongens probeerden het en twee kregen het voor elkaar. Het was nogal moeilijk haha. Als laatste activiteit voerden we vissen en er kwamen echte joekels op af! Ook zagen we nog een schildpad van heel dichtbij! En een haai!! We kregen lunch en vertrokken daarna weer naar airlie beach. Eenmaal in het hostel ontmoette Antje (had ik leren kennen op de boot) en ik Olivia en Jesss. Zij gingen naar een strand en vroegen of we meegingen en wij zeiden ja. Het was een hele fijne middag!! Antje vertrok en ik zou de volgende dag de bus naar townsville nemen. Olivia en Jesse gingen de volgende dag weer naar een strand en eigenlijk wilde ik wel mee dus ik cancelde mn bus en boekte een extra nacht. Het tweede strand was ook weer prachtig en toen we terug waren kon ik mooi nog even mn was doen! De volgende dag vertrek naar Townsville, ik bleef daar 1 nachtje en dan met de ferry naar magnetic island. Ik liep door de stad en de parken en vond het een hele leuke levendige stad!! Daarna deed ik met Jonas (kende ik van Fraser) en Jake (die kende Jonas) de wandeling naar Castle hill lookout. Omg dat was zwaar. Het waren echt heel veel traptreden. Jake verliet ons als snel en wij hielden om de zoveel tijd een pauze. Ik zweette mega erg want de zon brandde en als ik geen pauze hield ging mn maag raar doen hahah. De mensen uit Australië haalden ons al joggend in, ze zijn zo fit hier haha. Het was het allemaal waard toen we aan de top kwamen! :). Terug in het hostel was er gratis pasta en keken we een film buiten, was erg leuk! Volgende ochtend de ferry en eenmaal in het hostel spullen gedumpt en gaan wandelen. Er was een hele mooie forts walk, die ook weer behoorlijk zwaar was in de zon maar het uitzicht was weer super! Eenmaal terug kookte ik weer pasta voor de verandering en daarna stond ik op het punt om naar bed te gaan, maar ging toch nog maar even in de bar kijken en het was een super leuke avond!! Heel gezellig en lekker dansen! Volgende dag heb ik mn boek gelezen in een hangmat en ben vervolgens gaan lopen naar de volgende lookout. De zon brandde weer lekker en al puffend kwam ik boven. Het was het weer waard want dit uitzicht was nog mooier!! Al die wandelingen zijn wel een workout, maar geen vervelende want je loopt echt in de bush op allerlei rotsen en je zou elk moment een slang tegen kunnen komen, wat het gewoon heel gaaf maakt. Die avond had ik eten bij de bar en ging op tijd naar bed. Volgende ochtend lekker ontbijtje in de bar en de ferry terug naar Townsville. Daar even wachten op de bus naar Cairns. Ik kwam 's avonds aan in Cairns en zou de volgende dag 07:00 opgehaald worden voor mn rainforest tour. Snel naar mn hostel gelopen en gaan slapen.
In de bus van mn rainforest tour kwam ik Annie tegen die ik kende van de withsundays. De tour was heel leuk en mooi. We gingen naar port douglas en morseman george en vervolgens werden we in cape tribulation afgezet bij ons hostel. We liepen naar cape tribulation beach, wat heel bijzonder was. Eerst liepen we in mangroves, toen strand, toen regenwoud en toen weer strand. En bij dat laatste strand zie je dat het regenwoud het rif tegenkomt als het ware. De volgende dag werden we opgehaald, gingen naar ssn lookout en vervolgens deden we een krokodillen tour op de daintree rivier, er was geen zon, wel wind en bewolking dus de kans dat we er eentje zouden zien was heel klein. De man zei dat op een zonnige dag je er meestal wel 9 zag. Gelukkig zagen wij er eentje! Hij lag op de kant beetje achter de bosjes maar je kon zien dat tie echt mega groot was en ik vond het heel bizar en bijzonder!! Toen reden we terug naar Cairns. Annie had mij allemaal horror verhalen verteld over haar Great Barrière reef tour, dat van de 70 mensen er 50 aan het kotsen waren. Dus ik dacht ohh shit dat wil ik echt niet. Bij aankomst in Cairns haalde ik mn bagage op in het hostel en wilde op zoek gaan naar een andr, want vond de vorige te duur. Op straat zag ik tegenover een reiswinkel een creditcard liggen dus die bracht ik bij ze naar binnen en ik dacht vraag gelijk wat info over een tour naar het rif. Het was heel grappig toen ik hem vertelde dat ik mn nieuwzeeland reis bij een dutchie in Auckland bij dezelfde organisatie had geboekt. Hij kende haar en hij rende naar de computer en zette het liedje drank en drugs op en hij kon het nog meezingen ook haha. Er was voor morgenochtend nog een plekje (het was toen 19:00) en ik dacht pff laat ik het maar gelijk doen anders ga ik weer erover inzitten dat ik niet zeeziek wil worden. Daarna snel opzoek naar een hostel want ik begon honger te krijgen, de eerste had geen plek voor me, de tweede gelukkig wel. Ik had een kamer met 9 meisjes en ging met Chiaria uit Italie avond eten halen (noedels en witte bonen in tomatensaus om precies te zijn). We konden het heel goed vinden en keken die avond een film. De volgende dag 08:00 vertrek met de boot. Ik was wel een beetje nerveus maar op de boot ontmoette ik Delena en Gaby uit Brisbane, moeder ena dochter en door met ze te praten had ik goede afleiding haha. Er waren echt heel veel golven en de boot was continue enorm aan het schommelen. Er liepen veel mensen rond met witte zakjes en een wit gezicht. Ik was weer zoooo blij dat ik niet zeeziek was!! Toen we op onze bestemminf waren was het super mooi, je zag het rif in het mega blauwe water. We deden onze suits aan, bril op, flippers aan en gaan! De zee was ruig dus zwemmen ging echt lastig en je voelde de golven, het was vermoeiend! Maar onder water was het zo mooi! Echt weer ongelovelijk en niet in woorden uit te leggen. We haddden lunch op de boot en gingen naar een tweede plek die nog mooier was. Ik zag twee nemo visjes en je kon zo om het rif heen snorkelen. Je zal soms een hele schol vissen of gewoon 1 grote of 1 kleine met ongelovelijke kleuren. Op de terug weg was de boot nog schommeliger haha maar ik heb het overleefd en het was super mooi en gezellig!! Ik wisselde telefoonnummers met Delena en ging terug naar het hostel. Daar had ik avondeten met Chiara en keken we de film af van die avond daarvoor. De volgende dag gingen we samen naar de botanic gardens in Cairns en het was echt ongelovelijk cool. Je loopt in een regenwoud en sommige bloemen waren zo bizar van kleur en vorm!! Het was echt heel vet. Daarna gingen we shoppen, ik had wat warmers voor Nzl nodig en ik ben geslaagd! Ik had met Delena gebeld en die avond zouden we met zn drieen uiteten gaan. Maar daarvoor gingen Chiaria en ik nog aqua zumba doen in het lagoon. Je hebt in Cairns elke dag wat in het lagoon en het is gratis. Het kan aquarobics zijn zumba of yoga etc. Super leuk! Het stortte van de regen toen we erheen liepen en het was koud dus we dachten waar beginnen we aan.. maar het was echt super leuk haha Gaby was er ook! Daarna heb ik snel gedoucht en gingen we Japans eten! Het was echt super mega lekker en met stokjes, ik ben geen talent haha. Hele gezellige avond. Gaby en delena gingen naar hun hotel en ik liep nog over de nightmarket die heel leuk was! Toen terug naar het hostel. Alles bij elkaar was het echt een geweldige dag met super leuke mensen! Over 1 dag vlieg ik alweer naar Nzl met weer nieuwe avonturen.. oa skydiven.. X