Noosa, Fraser Island, Agnes Water and Airlie Beach

28 september 2015

Derde blog!! Ik zit nu bij het lagoon park in Airlie Beach. Ik was gebleven bij Noosa, ik sliep daar in een heel leuk hostel. De eerste dag regende het dus heb ik niet veel gedaan. De tweede dag ging ik met Sasha uit Oekraïne en Katrina uit Duitsland wandelen in het national park. Je moest eerst een stuk over het strand lopen en dan kwam je bij de ingang van het national park, daar zag ik mn eerste slang in het wild!! Was erg cool. Toen liepen we naar the hells gate, was een mooie tocht met super mooie uitzichten! Bij de hells gate zagen we walvissen, dolfijnen, een schildpad en grote roofvogels!! Na de tocht namen we de bus naar main beach om daar even te zonnen! Voor het avondeten hadden we meatpie gehaald en het was een super gezellige avond! De volgende dag vertrok ik naar een bushcamp. We werden opgehaald door Alan die heel zijn leven al in de bush woont. We deden boodschappen en vertrokken naar het kamp. Alan vertelde ons geen eten los te laten liggen in de keuken want dat zorgt voor muizen en daar komen weer slangen op af. Hij vertelde over de verschillende slangen en wat je moest doen als je er eentje zag. De plek waar we de eerste nacht sliepen was een soort grote tent met daarin zelfgemaakte stapelbedden van hout, alleen je had geen matras maar een soort hangmat. Ze waren erg comfortabel! De laatste twee nachten verhuisde je echter naar een tent en was je matras een erg dun yogamatje haha. Je kon updaten voor 10$ en in de grote tenten blijven, maar dat deed ik niet. We hadden de eerste nacht een kampvuur wat erg gezellig was! De volgende dag voor het eerst kanoën in de everglades. Ik zat met Rosie en Daniel in een kano, een stelletje uit Engeland. Het was heel mooi en leuk!! Helaas ging het regenen en de terugweg was behoorlijk zwaar haha. Die nacht in de tent geslapen, een duits meisje tegenover me had twee spinnen in dr tent, oa 1 hele giftige :o. Ze vertrok snel naar de tenten van de nacht daarvoor en ik controleerde nog een keer of mn tent goed dicht zat haha. De tweede dag kanoën was een stuk minder ver maar er was een enorm sterke stroming, ik zat nu alleen met het Duitse meisje in een kano. Het eindpunt was een meer en daar waren golven zo hard waaide het. We waren al gewaarschuwd, niet zo maar in het water lopen want er zitten roggen in het water. Van die beesten waar de crocodile hunter door is overleden. Wij dachten zal allemaal wel weer meevallen maar ze zaten er echt en mega groot!! Was heel gaaf om te zien, alleen als de kano vastliep (het was erg ondiep), was het niet erg prettig om in het water te stappen :p. Alan ging die middag nog opzoek naar wat hout voor het kampvuur en ik ging mee, was heel grappig om achter hem aan te lopen in de bush en zn verhalen te horen. We zagen ook nog een enorm grote kangoeroe!
De laatste nacht gingen we stiekem in de grote tenten slapen omdat het yogamatje echt dun was haha.
Na de drie nachten in het kamp vertrok op zaterdag mn bus naar Hervey Bay, het vertrekpunt naar Fraser Island. Bij het busstation zag ik Nadine!! Was erg leuk. Eenmaal in Hervey Bay kregen we informatie briefing over alles en deden we boodschappen. Volgende dag vertrokken we 07:30 en daarvoor keken we nog een dvd over de veiligheid, oa wat je moet doen als je dingo's tegenkomt, wilde honden die op Fraser Island leven. Ik zat in uiteindelijk in de voorste auto met de guide John, hij was heel cool. Toen we aangekomen waren met de ferry op Fraser gingen we verder met de auto. Het was net alsof je in een schommelschip zat, zo hobbelig waren de wegen. Het is geen asfalt, alles is zand/bos haha. We stopten bij twee meren die dag. Het tweede meer had visjes die aan je gingen knabbelen als je stil zat!! Was heel leuk haha. We kwamen 17:00 aan in het kamp. Er was geen stromend water, een (luxe) dixie als toilet en again de geliefde yoga matjes als matras. Ik kende al best veel mensen van bush kamp en ik ging in de tent met twee Zweedse meisjes van 18. Na het avond eten gingen we drankspelletjes doen (ik had niks gekocht, maar kreeg wat van anderen) en het was een hele leuke avond! Het lijkt net alsof het 01:00 uur is als je naar bed gaat, maar eigenlijk is hrt 22:30 haha. Ik ging naar mn tent om te slapen en toen lag 1 van de Zweedse meisjes daar met een jongen.. omg haha. Toen sliep ik met het andere Zweedse meisje in een andere tent haha. Volgende dag heel veel gedaan, champaign pools, shipwreck & lazy river oa. Hele leuke dag. Derde dag naar lake mckenzie, was echt prachtig!! Zulk helder water had ik nog nooit eerder gezien! Het was heerlijk weer dus lekker gezwommen! Na Fraser nog een nachtje in Hervey Bay gebleven. Mn bus ging 16:00 bus naar Agnes Water. In Hervey Bay nog op het strand gelegen en gewandeld! In Agnes een nachtje geslapen, het stadje bekeken (heel klein) en toen Scooteroo tour gedaan! Was echt geweldig haha. Eerst een uurtje oefenen en toe de weg op. Iedereen met een leren jack met vlammen en een helm en tattoos haha. Weer enorm veel kangoeroes gezien. Ze vonden het handig nog even de weg over te hupsen als wij aankwamen haha.
De volgende dag ging mn nachtbus om 21"40 naar Airliebeach. Het is een toeristisch kuststadje, wel leuk! Niet geweldig haha. Ik was weer met Rosie en Daniel. Er was een hele leuke markt die ochtend en we hebben ergens ontbijt op. Toen op het strand gelegen, lunchen, wandeling maken, pizza gehaald en op het strand opgegeten. Alles bij elkaar een hele leuke dag!! Eenmaal in mn hostel op mn kamer vertelde ze dat 2 nachten geleden iemand midden in de nacht binnen was gekomen en van alles had gejat.. ik stopte die nacht al mn belangrijke spullen in mn kussensloop haha. De volgende dag heel lui geweest en veel bij het lagoon gelegen en mn boek gelezen haha. Ik kwam Remco weer tegen en met hem en een paar andere mensen die hij weer kende hadden we een bbq bij het strand. Was heel gezellig! Een man uit Australië sprak ons aan en we hebben heel de avond met hem gepraat. Hij had in het leger gezeten, maar was gewond geraakt. Hij woonde nu op een boot en hij had heel veel ongelovelijke verhalen. Vandaag vertrek ik naar de Whitsundays met een boot en ik vind het wel een beetje spannend want ik wil niet zeeziek worden!! Ik slaap gelukkig niet op de boot, maar op een eiland dus we gaan het zien! Ik heb het heel erg naar mn zin! Ik ontmoet enorm veel mensen die of al een jaar hier zijn of hier een jaar blijven. Ik denk dan, ik ben helemaal blij met 2,5 maand, vind het lang zat hahah. X